tisdag, november 09, 2010

Fortsattning foljer

I forra inlagget skrev jag om hur Lalle forsokte overtala mig till att kora Quads i Egyptens oken och det lyckades han med. Maste erkanna att det var SKIT KUL!!! :) Massa bilder fran detta kommer senare nar vi kommit hem och kan ladda upp bilderna.

Vi startade tidigt med att bli upphamtade i en liten mimibuss. Det var bara vi och ett par fran Lettland som vagade sig ut i den stekade varmen mitt ute i oknen. Det tog inte lang tid innan vi nadde vart mal, efter lite regler och check om hur fyrhjulingarna funkade (jag la snabbt pa minnet att man inte skulle behova vaxla nagat enligt guiden och det var viktigt att halla ca 5-10m avstand mellan fordonen) sa bar det av. Vi gjorde en liten testkorning dar jag skotte mig exemplariskt enligt mig sjalv, men guiden papekade att jag korde for langsamt. *pfft* Knappas, vi korde igen och da holl jag ca 2-3m avstand och da fick jag tummen upp. Snacka om att de inte har koll pa avstandsbedomningen. Men sen bar det av, ja jaklar vad det bar av. Det skumpa och studsa at alla hall... ha ha men fanken va kul det var att gasa pa i de partier dar det var mjuk sand. Vissa partier var lite grovre och hade massa vassa stora stenar dar det var lite laskigare att kora. Vi tog en paus i ett beduinlager dar det bjods pa nan sorts the och en liten historialektion om beduinernas ursprung. Da ingen av oss ville rida pa de stackars tunna kamelerna bar det ater av ut i oknen. Jag kan helt klart saga att det var kanon, de som aker till Egypten maste testa detta (trotts att man hade varldens traningsverk dagen darpa).

Efter detta har vi hunnit med nagra romantiska middagar varav en var pa en fiskrestaurang langs en brygga. Lalle fick ata hummer for forta gangen i sitt liv och blev helnojd. Bilder fran den kvallen kommer aven senare.

Haromdagen var vi ivag pa en snorklingstur till Sharem el Naga. Det var ocksa hel haftigt, det var som att simma i ett 25-gradigt akvarium, forst var jag radd att jag skulle raka smalla till de farglada fiskarna nar man simma men de lyckades klara sig. Men tvii va salt vattnet var, tips till er som ska ut och snorkla i roda havet ... forsok att undvika kallsupar. :P Bilder fran denna dag kommer ocksa senare (som tur var hade man inforskaffat en undervattenskamera for detta endamal) :)

Ja jag maste saga att det var helt ratt val av utflykte for oss och kan rekomendera det varmt till de som ska besoka Egypten. Nu ska vi vidare for annu en romantisk middag. :) BTW - Lalle har antligen fatt lite farg, rod men dock en farg ... forhoppningsvis blir han lite brun mot slutet av veckan. :)

Kram Nettan

1 kommentar:

  1. Så härligt ni verkar ha det...e ni värda ;)
    själv är det kallt, ömsom regn ömsom snöblandat och på vissa ställen i Skåne även ren snö...brrrr..

    passa på att njut av värmen...

    kramar Neta

    SvaraRadera