torsdag, november 04, 2010

Lite update från soliga Egypten

Hej hopp,

Tänkte uppdatera er lite kort om hur semestern har varit hittills. Flygresan var en ren pina, fy fanken för att åka i trånga plan, mina knän gör fortfarande ont. Man ska helst vara under 1,7m för att sitta ordentligt på ThomasCooks flyg, det var ju till och med värre än apollo och fritidsresors plan...huu. Men men, resan var som tur var inte så lång och när vi väl var framme var det väl värt mödan.


Vi landa till 30 grades värme och klockan var strax efter kl 12 har jag för mig, transfern gick bra. Thank god for AC får jag ju säga. Hotellet är kanon, lite så där lagom lyxigt. Alla gångar och golv är i marmor så ni kan ju förstå hur jag halkar omkring i mina balerinas och flipflops, livsfarligt. Men skönt och svalt om man går barfota på det. :)

V har hunnit med några vänder i Hurgharda med besök på ett parfymeri där vi fick lite bakgrund kring dess ursprung och sen blev det en del shoppande. Hör och häpna min sötis Lalle klarade av besöket utan problem. Då deras perfym är rena extrakter och inte innehåller alkohol eller andra tillsattser så var det inga problem för han att prova en massa sorter och hitta en som var go på mig med. :)

Sen bar det av till en bazar där Lalle skulle pruta, jag tycker iof att allt sånt är jobbigt så jag höll mig i göm undan. Var dock tvungen att ingripa ett par gånger men annars fixade han det galant. Det blev lite hibuskuste (vet ej hur det stavas) men han har druckit det här ett par gånger och blev välldigt förtjust i det. Självklart blev det en del tobak till vatten pipan där hemma, ska bli kul att prova en av de nya sorterna sen. :)

Imorrn ska vi ut och köra Quads i öknen, måste säga att jag är lite nervös men Lalle försöker intala mig att det kommer bli såååå roligt. Vi får väll se. :P

Hej så länge.

Kram Nettan

1 kommentar:

  1. Låter som om ni har det härligt! :-) Njut av solen, här regnar det... /Anna & Liv

    SvaraRadera