söndag, augusti 08, 2010

Möhippa nr 2 :)

Igår (lördag) vaknade jag av att någon stod å puttade på mig och när jag öppna ögonen stod girlsen (Jenny, Pernilla och Helene) där och tjoa, de första orden jag sa var först "vaaa" och sen "näääjjje". :) Dags för möhippa, när jag kommer ut i hallen står min sambo där med en krona på huvvet och flinar, killarna hade planerat att dra iväg honom på svensexan samtidigt. :) Så det blev en massa glada utrop, kramar å skålar i champagne. Sen var det dax att byta om till något mer passande. :)

Vi drog iväg i två olika bilar, Helene var världens roligaste chaufför. Det spelades glad 90-tals musik och det blev minst två varv i alla rondeller och vändzoner, det blev ett par innan vi kom ut till Minigolfbanorna i Sandskogen. Där mötte vi upp svensexorna och även min svärmor Britt och hennes Sven-Erik var på plats för att följa turneringen mellan mig och min blivande. Lalle fick en special klubba så jag fick en lite större chans att vinna, sen hade jag en osynlig hand som hjälpte mig på traven ibland. ;)

Efter detta splittrade vi på oss, jag blev körd rundor i stan där girlsen försökte lura i mig en massa hemskheter men det slutade med att jag blev avlämnad på Ystad Spa och Hotell för lite me-time med välbehövlig massage. Hur trevligt som helst. :) Efter det blev jag upphämtad igen och då var det dags för lite picknick nere vid småbåtshamnen, det bjöds på gott bubbel, choklad och en jättekorg med vattenmelon och vindruvor. Vi hade det kanon och efter ett tag slöt även svensexorna upp och det blev kubbturnering. Vi kan ju säga som så att vi inte vann så slipper jag dra alla detaljer om utklassnigen. :P

Sen bar det av till Store Thor där vi bokat bord. Vi var 20 minuter tidiga och fick stå utanför och vänta, vid det här laget så hade det börja regna. Efter ett halvglatt bemötande från personalen så drog vi istället över till kinakrogen där vi snabbt fick bord men fick vänta på att få beställa desto längre. Men när vi väl beställt kom maten rätt snabbt och det var bra för vi var rätt hungriga (hade ätit en macka på morgonen, sen bestod resten av intaget av bubbel, vin och mintu). Så gott det var och mycket mat var det så sen satt vi helt slut efter middagen. Efter middagen drog vi vidare på efterfest hos familjen Holst. Bra avslutning på en kanon dag, det var en trött men glad brud som stupade i säng efter att Helene och Stellan hade kört hem oss till lilla Sövestad.





Tack för en underbar dag kära vänner. :)

1 kommentar:

  1. Tack själva! Vi hade helkul allihop denna dag och det där med minigolfen.... ren lyckotur hade han (enligt Heléne i alla fall)! :)
    /Heléne & Stellan.

    SvaraRadera