söndag, februari 14, 2010

New York å Sis here I come. :)

Phuu, nu var tåg och flygbiljetterna till min New York resa bokade och betalda. Skönt att den biten äntligen är klar, nu är det bara boendet kvar.

Har även fyllt i ett så kallat elektroniskt visum som man nu mera måste fylla i för att få flyga till USA. Det innebär inte att man garanterat får komma in i landet men man får i alla fall möjligheten att besöka deras flygplats :P. Måste vara det dummaste jag läst på länge. Ja ja men deras regler är till för att lydas.

Jag lade till lite extra pengar för att få flyga ordentligt, jag pallar inte en långflygning i för trångt säte och för lite rum för benen. Knäna säger ifrån om jag sitter för länge på det viset. Nu när vi har snökaos i Skåne har jag fått uppleva 3-timmars turer på pågatåget mellan Ystad och Malmö å då kunde jag knappt gå av tåget så stela knäna var å ont gjorde det :(. Hur hade jag då vart efter 8-timmars flygning *vill inte ens veta*. Så jag får nöjet att åka i deras "Saga Class", lite bättre benutrymme å bredare säten. :) *nöjd*

Det blir nog en riktigt angenäm flygning nu. *hoppas*

/Nettan

2 kommentarer:

  1. Ahhh så hon ska åka till det stora landet i väst?! Spännande! Varit där innan?

    Receptet på panacottan googlade jag bara fram. Sökte på hallon panacotta , tror jag landade på recept.nu till slut. Gjorde den samma dag, den stod kanske i kylen i 4 timmar eller nåt. Men man kan göra den dagen innan också, blev nämligen en över och den var minst lika god kvällen efter :-)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med New York! Har också drömt om att få åka dit! Hoppas att det blir en trevlig resa!

    SvaraRadera