fredag, januari 18, 2013

Yeahy for me

Har blivit lite dålig på att uppdatera här men nu är det dags. :)

Har sen min operation haft lite besvär med blodsockerfall, trötthet, konstant frusen osv. När jag var på återkontroll i sommras visade det sig att jag hade anemi som troligtvis orsakats av kraftig järnbrist. Så det blev gnäll från läkarn och mer tabletter i form av Niferex i hopp om att det skulle hjälpa. Blodsockerfallen är en ren effekt av att jag slarvat med att äta när jag ska. Mår som bäst om jag äter var 3:e timme, så jag får försöka hålla mig till det. Så det blev till att utöka kosten med järnrik mat och fler tabletter (som jag för övrigt hatar då jag får så ont i magen av dem).

Är inte riktigt lika trött som innan å har lite mer ork men inte riktigt som innan men det kommer förhoppningsvis. Fast jag är lika frusen som innan, men det e ju bara att klä sig ordentligt så löser det sig med.

Jag tog nya prover i förra veckan och har nu fått besked om att jag har fått så pass bra värden både vad gäller Järn och HB att jag kan dra ner på Niferex-tabletterna. Yeahy for me :) Så för att fira köpte jag lite blommor till mig själv.

/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar