söndag, juni 17, 2012

Hittade tillbaka

Blev ett litet uppehåll här på Bloggen. Det sista ni kunde läsa var att kvällen innan min resa blev maken sämre och det slutade med att vi hamnade på akuten.

Jag bestämde mig för att åka och resan blev väll inte riktigt som det var tänkt. Ringde till maken minst två gånger om dagen för att man var så nojig och orolig.

När jag väl kom hem så hade maken fått komma hem sen ett par dagar men det var inte långvarigt. Det blev ytterligare en och en halv vecka på sjukhuset. Maken mådde skit å jag mådde skit. Om förmiddagarna var hans pappa på sjukhuset, på eftermiddagarna var hans mamma där och jag åkte dit var kväll direkt efter jobbet och stanna tills personalen i princip sparka ut mig.

Det var en tuff period för oss alla som älskar vår lilla Lalle men värst var det såklart för Lalle. Han kämpade på med den starka medecineringen och sen när de satte ett drenage till ena lungan samtidigt som han blev flyttad mellan de olika avdelningarna.

Som tur var friskna han till, han är nu tillbaka på jobb sen en och en halv månad. Det blev alltså en betydligt jobbigare återhämtning efter hans GBP än vad det var för mig. Hans viktnedgång fortsätter stadig å han har snart kommit inkapp mig. Sen två veckor tillbaka har han även börjat följa med till Friskis så nu dröjer det inte länge innan han fulla muskelstyrka är tillbaka.

Tanken är ju nu att vi ska komma igång lite med bloggandet så ni som bor en bit bort får se våra framsteg och hur det funkar i vår vardag.

/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar