måndag, februari 27, 2012

Bättre å bättre

Nu har det gått ytterligare en vecka och maken mår bättre å bättre för var dag som går. Förkylningen med den hemska hostan är nästan helt borta. Nu ska han bara få bukt på matrutinerna. Är tydligen inte lika lätt att hålla reda på det själv som att gnälla på mig och mina mattider.

Tror han börja förstå hur jag mådde de första veckorna/månaderna när man var helt kraftlös och inte alltid orkade få i sig mat. Och framförallt hur kass man blir om man missar en måltid. Men det tar tid det där och snart har även han kommit in i sina rutiner. Men måste säga att han e duktig som kämpar på, vågen står nu på -30kg :). Precis som jag har han även blivit kräsen med maten. Halvfabrikat vad gäller soppor är ingen höjdare för han heller nu mera.

Idag blir det till att springa ärenden å få klart det mesta inför min resa. Har fixat iordning två kameror som jag ska ha med. Sen måste jag ordna med mobil och ett abonemang som inte kostar skjortan där nere. Ska försöka leta upp sommarkläder som passar. De plagg jag tänkte ha passar inte riktigt längre :( Som tur har svärmor sytt några tunikor till mig som jag kan. Ska nog hitta något lämpligt i garderoben, i värsta fall får man sy in dem lite.

Sen ska vi hinna med besök på banken, forex å byta till mig lite Bath, Vårdcentralen (maken ska ta sina stygn)å lite annat smått å gott nere på stan. Tur man hade en extra semesterdag att ta ut annars hade jag aldrig hunnit med detta.

/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar