lördag, februari 26, 2011

Fönstershoppa bil och Ikea

Maken och jag drog ut till Bilpartner i Lund för att titta på och provköra KIA´s sportage. Vi var helsäkra på modell och färg (svart) men säljaren som hade hand om KIA jobbade bara varannan helg.. *suck*..och den nissen som var på plats nämnde att det var ett halvårs väntetid på just den modellen när man väl beställt.



Tomhänta (eller ja maken fick ett visitkort till KIA - säljarn) och lite besvikna med tanke på leveranstiden begav vi oss till IKEA. Jag tvingade maken till att närvara under shoppingen som varade i en lång timme (enligt maken) eller rättare sagt en stressig snabbtur genom varuhuset (enligt mig). Det blev en ny hylla till hallen och lite ramar och annat smått och gott som kan va bra att ha. När vi körde iväg från IKEA så föll en ensam tår ner från makens kind. Jag sa att han inte skulle vara ledsen för att vi lämnade IKEA, vi kunde åka tillbaka nästa helg. Då fnös han och påstod att det var för att det var kallt ute.... tsss jag vet nog att han innerst innen tycker om IKEA. He he hee... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar