söndag, oktober 24, 2010

Mysig hösthelg

Nu har vi fått riktigt höstväder i Skåne. Löven på träden lyser i klart gult och rött, vinden och regnet drar in konstant över lilla Sövestad. Perfekt väder för lite bullbak enligt min mening, självklart använde jag min (eller vår) fina hushållsassistent som var en av de fina bröllopspresenter vi fick av mina föräldrar. Blev dock bara en sats, vaniljsockret var slut och kanelen tog slut mitt under bullbaket men de blev mycket goda ändå. :)

Jenny och Joppe kom över på middag, min kära make hade fixat i ordning grönpepparbiffar och hasselbackspotatis å till det svärmor Britts hemmagjorda vinbärsgelé. Så gott så, tänk att man skaffat en make som e så duktig på matlagning :) Till efterätt blev det lite bullar och kaffe, vi han med en omgång med mitt nyinförskaffade "Singstar encore" innan Jenny stackarn skulle iväg och jobba.

Nu är det drygt en arbetsvecka kvar innan jag och min kära Lalle drar iväg på vår honeymoon, fick ju som sagt en hel del presentkort på Ving från bröllopsgästerna så vi kunde upgrade till en Svit, ska bli så himla nice. Sol, värme och bara få umgås med min älskling. :)

/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar