torsdag, augusti 19, 2010

Ännu en dag till enda

Idag började vi med frukost ut på Olof Victors där de har de bästa mackorna i Skåne. :) Blev en focaccia-macka med ett berg med kräftstjärtar på *mumms*. Sedan hem igen där Lalles far Nisse varit så snäll att han klippt hela vår gräsmatta, inklusive den lilla äng jag odlat upp i backen. Sedan lagade han även vårt lilla staket vi har vid uteplatsen som har hängt på sniskan det senaste året *tror*. Efter en kopp fika begav han sig vidare och jag printa program, mamma fixa de sista detaljerna på min bolera och pappa vek ihop vigselprogramen.

Framåt eftermiddagen så bar det av till Ystad med ett snabb-besök på Olssons basar (mycket bra butik, där finns det mesta) sedan till sömmerskan för att hämta ut kläderna, både min klänning och Lalles kavaj var lite för stora så det blev till att sy in... (tur att det var på det hållet :P) Sedan bar det upp till svärmor Britt där det bjöds på lax till middag...och potatis med romsås *love* :). Tur att syrran inte var där för då hade vi fightats över den såsen.

Sen kom dagens pussel, hur man skulle få ut köksbordet från vardagsrummet... det hade ju gått att få in men det tog ett tag innan det löste sig. Jag försökte ett bra tag innan jag gav upp och lämna över det till svärmor. Britt var nästan skadeglad när hon trixa ut det å skrattade kaxigt, två sekunder senare klämde hon handen mellan bordet och dörrposten ute i köket och galer till... hmmm somliga straffar gud med detsamma. *he he*.

Nu blir det lite surfande på nätet innan det är dags att sova, imorgon ska jag fixa mina naglar hos en av Lalles gamla klasskompisar ute i Skurup. Har sett lite vad hon gör å hon verkar hur grym som helst. Ska bli spännande. :)

/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar