lördag, juni 19, 2010

Bröllopsdag för alla royalister

Jahopp så var det dags, den stora dagen D för Kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel från lilla Ockelbo. :) Lite kul är det ändå att hon hitta en blivande man därifrån, en man av folket. :)

Själv kommer man titta på vigseln från sjukbädden/krassligsoffan. Har varit riktigt kass de senaste dagarna med feber och yrsel men nu är jag nästan helt kry. Har gått över från feber, yrsel och halsont till rethosta. Försöker kurera så gott det går ...

Har äntligen bestämt mig för de låtar vi ska ha i kyrkan, satt därför och letade upp lite bra klipp på dem på Youtube så vår Solist vet vilken version av låtarna vi önskar. Råkade springa på denna gamla favvon av Kraja. Komihåg att när jag spelade den för Lalle för första gången för några år sedan så trodde han att det var Isländska de sjöng på... Visst e han för söt min blivande man. :) Måste ha med dialekten och sättet de sjunger på att göra... *hoppas* eller så ville han inte förstå innebörden av texten ;) *tror*.





Giftasvisan

Jag ska aldrig bort mig binda ej i äktenskapet gå
Ty det är så svårt att finna den man helt kan lita på
Är han riker så är han rådig
Är han fattig lider jag nöd
Och han ung är han otrogen
Är han gammal är han snart död

Jag ska ensam gå på jorden vara som en fågel fri
Inte tro på de falska orden,
Tacka nej till vart frieri
Är han riker så är han rådig
Är han fattig lider jag nöd
Och han ung är han otrogen
Är han gammal är han snart död

Men så kom där en tidig morgon en så fager unger man
Och han lovte mig sitt hjärta och han räckte mig sin hand
|: Är han riker det kan jag tåla
Är han fattig går bra ändå
Men är han unger och otrogen då ska jag själv vara likaså :|

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar