söndag, mars 07, 2010

Spenderade lördagen i Ystad

Våren är äntligen påväg till lilla Sövestad, promenixa bort till bussen för en tur in till Ystad. Det var så härligt ute, vindstilla och solen visade sin bästa sida. På bilderna nedan ser ni att all snö är väck från vägen och påväg bort från gräsmattorna. :)


Som vanligt går man förbi Sövestad kyrka och jag riktigt längtar till det blir min och Lalles tur i sommar. :) Sedan for jag in till "byn" för att möta svärmor över en fika.

Passade även på att besöka de lokala floristerna för att se vad buketterna ligger på ungefär i pris. Bäst respons fick vi hos Ekblad blomster, rätt liten butik men jätte travliga tjejer som vissta vad det talade om. Dessvärre blev mina farhågor besannade ... pioner är utblommade i slutet av augusti .. *gråter stilla* :P Men floristen tips om Ranunkel som är lätt att få tag i och precis lika vacker.

Vit ranunkel


Vi avslutade dagen med middag hemma hos Britt och sedan kom Sven-Erik över och joinade oss när vi titta på Andra Chansen. Vi han även spåna lite om just bröllopsbuketten, bordsdekoration och sminkning. Så nu har jag fått en massa tips och Britt ska dra i lite trådar och stämma av med sina kollegor. Så just nu ser det ljust ut och det verkar sig som om det mesta löser sig.... to be continued. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar